Wifi spoj na Linuxu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Leden 5 10:46:49 CET 2009

Dd,

omlouvam se predem za off-t, ale nevim presne, kde se zeptat, takze budu
rad i za nasmerovani, pripadne za soukromou odpoved...

Mam (castecne) vybudovany wifi spoj na 5.5GHz, obe dve strany jsou
Linuxy (alespon neco z Linuxem to ma): jedna strana WRAP s distribuci
k240 a druha strana zatim normalni PC, casem snad ALIX s openWRT. Na
obou stranach mam mPCI wifi karty s Atheros chipsetem a pouzivam madwifi
ovladac. Spoj je na docela dlouhou vzdalenost (cca 6,5 km), problem je,
ze se mi zatim pres nej nepodarilo prenest ani jeden byte.

Zatim to zkousim tak, ze jedna strana je AP a druha klient, asociace
probehne(!!!???), nicmene neprojde ani ping. Pokud na strane A dam ping,
na strane B tcpdump ukazuje ARP dotazy i odpovedi na ne, ale tyto zrejme
neprijdou na A, protoze na A neni spravne vyplneny ARP zaznam.

'A' je klient, takze muzu zadat i scan a (bohuzel) vidim cca 60-70 AP na
ruznych frekvencich... Frekvenci na AP mam nastavenou pevne, snazil jsem
se vybrat takovou, na ktere je:

1) nejmene AP
2) nejmensi hodnota S:N u danych AP

na strane A mi athstat ukazuje velke mnozstvi nwid chyb a dale pak take
velke mnozstvi CRC chyb, dale pomerne dost chyb PHY. Snazil jsem se
hledat, co znamenaji jednotliva cisla u phy chyb (7, asi 22) apod., ale
nenasel jsem.

iwconfig mi na klientu hlasi uroven signalu cca 60dB a kvalitu linky cca
30/94, wlanconfig hlasi horsi cislo S:N, cca okolo 20.

Pokud byste nekdo vedel, co s tim, budu moc rad za kazdou radu. Muzu tez
dat k dispozici ruzne vypisy, ale jde to pomalu, protoze na druhou
stranu nemam internet a musim pouzivat kabelovy prenos (flash disk do
kabely)...

Byl bych pripadne ochoten i zaplatit nejakou mirnou sumu (nabidnete)...

Je to spoj v Ceskych Budejovicich.

Dekuje a zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,