Ruznorode systemy zpracovani posty na bazi postfixu

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Pondělí Leden 12 09:43:08 CET 2009

Ahoj,

osobne se mi pomerne dost osvedcila kombinace Postfix -> Amavis (pres
content filer, s NOD32/Clamav a Spamassassinem s kompilovanymi pravidly
pomoci sa-compile) -> Cyrus-IMAP. Postfix je samozrejme velmi vhodne
rozporcovat na samostatne konfigurace nad jednotlivymi interfaces -
vnitrni posta vetsinou nevyzaduje kontrolu na spam/viry. Dal se vyplati
na vnejsim interfacu kontrolovat validitu odesilatelova mailu, resp.
nekde jsem za timto ucelem nasel hromadu domen, ktere se casto pouzivaji
pro spam, takze jsem kontrolovat pouze validitu z tohoto seznamu.
Uprimne jine MTA jsem produkcne nepouzival, takze nedokazu posoudit,
jestli by jeho nasazeni prineslo neco hodnotneho. Co se tyce IMAP
serveru, tak Dovecot je pomerne dobry a svizny, ale zaslechl jsem, ze ma
nejake problemy s velkym poctem mailboxu. Sam jsem produkcne nasazoval
osvedceny Cyrus, protoze mel podporu Sieve (dnes ji uz ma i Dovecot).

rudiik