divne resetovani SATA

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Leden 26 10:33:57 CET 2009

Petr Baláš píše v Po 26. 01. 2009 v 10:00 +0100:
> Zdravim
>
> Seagate disky maji posledni dobou problemy s firmware.
> Moje 6x 1,5TB v SW RAIDu vypadavaly jeden za druhym.
> Aneb zkuste nejprve update firmware (preji prijemnou zabavu
> pri jeho ziskavani, kontaktovani Seagate je docela porod.

Diky, ale v disku jsem problem opravdu necekal/nehledal. Mozna i proto,
ze stejny 1TB tu mam jeste 3x (v RAID5) a tam slape bez problemu,
samozrejme na jinem motherboardu, starsim, takze zrejme s lepsi podporou
ze strany Linuxu.

I kdyz ted jsem pro kontrolu omrkl verze firmware a je to opravdu
zajimave: ty tri kousky v RAID5, co jedou OK, maji "SN03", zatimco ten
ctvrty, nedavno koupeny, ma uz "SN05" - a ten se ted reseti.

Casem ten "SN05" zapojim do toho RAID5 mezi ostatni brachy a uvidim
hned, kde je problem. Ted jsem s nim jen zahoroval tuhle novou desku,
ktera ma za ukol nahradit jinou desku, ktera ma zas takovou fantastickou
vlastnost, ze se sama cela vypne, kdyz procesor dosahne urcite teploty
(ktera vypada, ze je nastavena na 80 st.C, a neni kde ji zmenit). No a
nechtel jsem po vymene desek prijit o data ci vykon, tak jsem se zeptal
na to reseteni.. Asi zkusim napad kolegy proste vzit na tuto desku jiny
disk, i kdyz mam k dispozici zas jen (muj oblibeny) Seagate (320GB).

Petr