Rozdelenie disku, raidy a jednotlive particie

Martin Tirsel lk na blackpage.eu
Úterý Červenec 14 22:21:13 CEST 2009

Pokial pouzijem 3 disky paralelne, tak pokial viem, spomali sa zapis,
kedze rovnake data sa musia tlacit na 3 disky. Citanie by v tom pripade
malo byt rychlejsie. Neviem ako na serveri s velkym poctom webov a
mailboxov, ale u mna zatial prevlada podla dstat zapis nad citanim, ale u
vacsieho poctu webov, pokial sa vycerpa cache, by mohla byt situacia ina,
otazne, ci u takehoto poctov webov uz nebude rozumne zriadit dalsi server
a nie ich za kazdu cenu hustit.

Tym jednym mirrorom mate na mysli 3 disky do raid 1 a nad tym LVM? Ked som
nedavno narychlo hladal nejake cisla ohladom vykonu, tak ma LVM trocha
zarazilo, na viacerych weboch sa tieto cisla pohybovali radovo v
desiatkach %, tak som LVM zavrhol, hoci na domacom serveri ho pouzivam,
ale tam netreba tolko diskoveho vykonu.

Mne sa predovsetkym jedna o to, aby som z danych 3 diskov dostal co
najlepsi vykon pre dane sluzby (sql,web,mail) s tym, ze 1 disk z tychto 3
moze vypadnut. Vadny disk som schopny vymenit povacsinou behom 2-3 hodin a
proti vypadku dalsieho disku v tomto case mozem spravit to, ze do suflika
strcim stvrty disk, na ktory sa budu robit zalohy a zaroven na nom
vytvorim particie pre raid 5 (raid 1 mam cez 2 disky a 3 ako nahradny, ale
niektore partisny som dal ako raid 5, takze vsetky 3 fyzicke disky su
aktivne, cize z nahradnych particii na 3 disku mozem spravit tiez aktivne,
ak to ma nejaky prinost).

A ako to teda je u SQL, lepsie data strcit na r5 alebo r1?

Martin Tiršel