lpr

rga rga na centrum.cz
Pondělí Červen 1 12:45:15 CEST 2009

Tak jsem "klesl hodně hluboko" ...
... a to až na dno... s Wiresharkem ;-)

Chilku mi trvalo, než jsem zjistil, jak na Cisco Catalystu 2950
nastavit por monitor, ale už to běhá...
A dívám se, zajímavé, zajímavé...

Při tisku přes lpd.exe z lokální sítě na lokální tiskárnu (tisk funguje jak má): případ A
je hned v prvním SYN packetu na TCP 515 MSS=1460,
v odpovědi od tiskárny SYN,ACK s MSS=1460.

U tisku přes lpd.exe ze vzdálené sítě na lokální tiskárnu (tisk nefunguje): případ B
je v prvním SYN packetu na TCP 515 MSS=1400
v odpovědi od tiskárny SYN,ACK s MSS=1460

Dále probíhá komunikace více méně stejně, až do kroku
případ A: LPD: LPD Continuation (v datagramu vidím začátek datového souboru)
případ B: IP: Fragmented IP protocol (proto= TCP 0x06 off=0) (v datagramu zase vidím data)

následujíc packet
případ A: LPD: LPD Continuation (v datagramu vidím pokračování)

případ B: ICMP: Parameter problem (IP header bad)
v detailech pak
ICMP Type 12: Parameter Problem, Code 0: Pointer indicates the error

To se opakuje několikrát, poté se objevují packety
[TCP Retransmission] LPD Continuation
Načež tiskárna opět vrací ICMP Type 12 Code 0,
a to do vypršení timeoutů.

Teď nastavá otázka: kde je problém?
V tiskárně nebo v síti, resp. v souhře?
Osobně bych tipoval, že se na druhou stranu vůbec nedostanou ty ICMP packety
a jsou zahazovány na firewallu. Ověřit ale nemohu.
Stejně tak nemohu spustit packet sniffing na druhé straně.

Nemáte někdo nakopnutí?
Až takový síťař, abych tomu rozuměl, nejsem ;-)

--
rga <mailto:rga na centrum.cz>