Load balancer pro HTTP

Karel Charousek char.konf na cscargo.cz
Pátek Červen 5 11:17:45 CEST 2009

Ahoj,

uspesne pouzivame pen.

Pokud by se jednalo pouze o http, tak bych se zkusil mrknout na Apache
mod_balance (nebo jak se to presne jmenuje).

LoadBalancer pro http by mel byt schopny zajistit session affinity.

Jinak jak se má LoadBalancer zachovat pri vypadku jednoho (web)
serveru.... presmerovat na jiny :-)
Ale pozor, vypadek serveru musi u me znamy jednoduchych loadbalanceru
byt connection refused na cilovem portu serveru.

Dale je vhodne prostudovat (vyzkouset) balancovaci algoritmy, protoze ve
specifickych pripadech (napr. klienti jdou z jednoho subnetu nebo IP )
to nemusi fungovat dle ocekavani.

Sdilene medium pro dynamicka data = databaze, pro staticka replikace
filesystemu ze zdroje nebo sdileny fs (shared network nebo cluster fs).

K.Ch.