lpr

Sobota Červen 6 21:52:08 CEST 2009

On Thu, 4 Jun 2009, rga wrote:

> Server sestavuje TCP spojení na tiskárnu, ohlašuje MSS=1400
> tiskárna odpovídá, ohlašuje MSS=1460.
> Server začne posílat IP datagramy o velikosti 1460 B.

Proč server hlásí 1400, ale pak posílá 1460?

> VPN je fragmentuje na 1440 B+ 20 B, takto doráží na tiskárnu.
> Tiskárna odpovídá zpět ICMP Type 12 Code 0, Pointer je nastaven na 36.

Bajt č. 36 by byl nejspíš v TCP hlavičce, konkrétně by to byl kontrolní
součet. Na jiném místě píšete, že ten povedený firewall fragmentuje pakety
s nastaveným DF. Možná to tiskárna nedokáže pořádně složit dohromady.

Mám pocit, že problémy s MTU jsou u hogo-fogo VPN naprosto běžné.
(A jsou i horší: zažil jsem situaci, kdy každým směrem procházela jiná
velikost a ještě se ten limit v čase nějak záhadně měnil.)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /