Qemu (KVM?) a snapshoty

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Červen 16 17:42:26 CEST 2009

	Zdravim,

mam nekolik virtualnich stroju nad qemu a resim jak je efektivne
zvenku zalohovat. Predstavoval bych si, ze nejak reknu tomu qemu
"ted prestan zapisovat na disk", vykopiruju data bokem, a zase pustim
zapis na disk. Jak se tohle ma delat?

Qemu monitor ma prikaz "savevm", ktery do .qcow2 obrazu ulozi stav VM
v urcitem okamziku. Cili si predstavuju, ze udelam "savevm zaloha" a nejak
dostanu ten snimek ven. Akorat nevim, jestli si treba muzu dovolit
neco jako

cp vm.qcow2 zaloha.qcow2
qemu-img snapshot -a zaloha zaloha.qcow2
[ a v monitoru qemu prikaz "delvm zaloha" ]

cimz to "zaloha.qcow2" dostanu presne do stavu, ve kterem byl virtualni
stroj v okamziku toho "savevm zaloha".

Akorat nevim jestli tohle muzu udelat za situace, kdy nad "vm.qcow2"
stale bezi Qemu.

	Diky,

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |