padající Xorg

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Středa Červen 17 18:33:12 CEST 2009

Dobrý den!

Už několik měsíců se mi stává, že občas samovolně spadnou běžící Xorg Bohužel
se to často stává při vypalování, což je dosti nepříjemné, protože se
vypalovýní přeruší a médium je zničené.

Googlením jsem zjistil, že stejný nebo podobný problém řešilo vícero lidí.
Bohužel jde zřejmě o bug projevující se při určité kombinaci grafické karty,
Xorg a nativních ovladačů od Nvidie. Bohužel jsem nikde nevyšťoural žádné
použitelné řešení kromě možnosti nepoužívat Nvidiácké ovladače (a tím přijít
o OpenGL)

Používám OpenSuse 10.3 a KDE 3.5.10
Systém je updatovaný a to včetně ovladačů od Nvidie

V logu kdm jsem našel toto:

X Window System Version 7.2.0
Release Date: Tue Jun  3 00:09:04 UTC 2008
X Protocol Version 11, Revision 0, Release 7.2
Build Operating System: openSUSE SUSE LINUX
Current Operating System: Linux sandik 2.6.22.19-0.3-default #1 SMP 2009-05-27
10:35:34 +0200 i686
Build Date: 03 June 2008
	Before reporting problems, check http://wiki.x.org
	to make sure that you have the latest version.
Module Loader present
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
	(++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
	(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Wed Jun 17 12:26:53 2009
(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
(II) Module already built-in
The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports:
> Warning:          Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2 symbols
>                   Ignoring extra symbols
Errors from xkbcomp are not fatal to the X server
Driver not XRANDR 1.2 capable, ignoring DISPLAYMANAGER_RANDR_MODE_* settings
BOGUS LENGTH in write keyboard desc, expected 6336, got 6340

Backtrace:
0: /usr/bin/Xorg(xf86SigHandler+0x81) [0x80ca381]
1: [0xffffe420]

Fatal server error:
Caught signal 11.  Server aborting

Jinak už nic podezřelého. Jen v messages suché konstatování, že x server
padnul:

Jun 17 17:02:07 sandik kdm[2323]: X server for display :0 terminated
unexpectedly

Nesetkas se s tím někdo?
nějaký nápad?
Mě napadlo jedině to, že bych v případě, že se chystám něco pálit nabootoval s
ovladačem "nv", ale to je trochu nešikovné ;o(

Díky za jakoukoli odezvu

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

student dějin umění na FF UK
ICQ: 255622623  |  HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux