Centos 5.3 na ALIX 3D3

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Čtvrtek Červen 18 10:53:12 CEST 2009

Martin Špirk wrote:
> Proc i486?? Mam na alixu openSUSE 11.0 a instalator tam dal vychozi i586
> jadro.

Protoze Debian ma i486, ktere funguje a i686, ktere nefunguje :-) Tak
nejak jsem zapomnel, ze openSUSE ma jadro i586. Ale stejne bych asi
fajnsmekrum radil stahnout si konfigurak jadra z voyage.hk a
prekompilovat. Ne, ze by to moc zmenilo, ale pro dobry pocit :-)

> A s tou umirajici CF to taky snad nebude tak horke, asi to zavisi na pouziti.
> Pokud to bude jako fileserver pro celou firmu, tak by mozna mohl nejaky
> problem nastat, ale na beznem domacim serveru bych to nevidel nijak cerne.

Ono to docela horke je, kdyz si uvedomite, kolik pristupu je napriklad k
syslogu. On to sice neni prepis dat jako takovych, ale prepis
atime/mtime/jinytime v inodu. Pokud nepouzijete FS, ktery dela
copy-on-write, mate i na domacim stroji zadelano na problemy do nekolika
mesicu.

Samozrejme jde hodne veci vytunit (noatime, /var v tmpfs atd.), ale to
uz je asi fakt jednodussi pouzit Voyage, coz je normalni Debian
(aktualne Lenny?) se striplou glibc, potunenym jadrem a pripravenosti na
instalaci na CF. Apt zdroje se pouzivaji normalne z Debianu.

PK

--
Petr Klíma
Vývojář, správce sítě