distribuovany filesystem

Michal Krajcirovic konference na kraja.net
Neděle Březen 1 19:59:45 CET 2009

ahoj,
snazim se uvest do chodu reseni, kdy se k jednomu storage serveru
pripojuje x ruznych serveru a je zde realne riziko, ze by mohly chtit
zapisovat naraz, tedy je potreba resit lockovani souboru. tim vypadla
varianta pracovne nazvana "cokoli+nfs". dalsi varianta je ocfs2, ke
kteremu ale mam od sameho prvopocatku pomerne negativni vztah a
dosavadni (nejen moje) zkusenosti me v nem utvrzuji.
dalsi moznost je gfs, se kterym na debianu ale pomerne bojuji, na
centosu je to raz dva, ale na debianu zatim velky boj a nejede jak ma.

zajimalo by me, zdali ma nekdo zkusenosti s necim dalsim (treba lustre
by urcite zvladl co chci ale je to moc moc megalomanske), cim by treba
bylo dobre se inspirovat?

diky,

m.