boot pres pxe a nepripojeni root partisny

mkr konference na kraja.net
Středa Březen 11 13:10:27 CET 2009

Ahoj,
uz nekolikaty den bezvysledne bojuji s problemem pri bootu pxe. bootuji
dve bezdiskove stanice, cilem ma byt, ze mi pres pxe nastartuji z jineho
diskoveho serveru.
ve vmwaru mi to obdobne funguje, nicmene "na ostrem" mi to zacne
bootovat, ale zasekne se na hlasce (nemam to pred sebou, omlouvam se za
nepresnost) "waiting for connect root filesystem" - proste ceka na
namountovani roota. nemuzu zjistit proc.

pouzivam debian lenny, dhcp konfig vypada zhruba takto:

subnet 192.168.22.0 netmask 255.255.255.128 {
    range 192.168.22.10 192.168.22.20;
    option subnet-mask 255.255.255.128;
    filename "pxelinux.0";
    next-server 192.168.22.5;
    option root-path "192.168.22.5:/pxeroot";
    option broadcast-address 192.168.22.127;
}

pak je tu jeste /var/lib/tftpboot/pxelinux.cfg/default, ten vypada takto:

DEFAULT linux

LABEL linux
    kernel vmlinuz
    append vga=normal initrd=initrd.img ramdisk_size=14332 root=/dev/nfs
nfsroot=192.168.22.5:/pxeroot rw --

PROMPT 0
TIIMEOUT 0

a pak tu mam interfaces z toho co bootuji vypadajici jen takto:

auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
auto eth0

podle toho co jsem cetl, tak ip uz dostane z dhcp pri startu, takze tady
dhcp nema cenu cpat.

nahodou tam nevidi nekdo nejakou chybu, kterou by me navedl?

diky moc

mk