HTB nefunguje na urcity provoz pouze z jiste IP

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Březen 11 16:04:00 CET 2009

On Wednesday, March 11, 2009 2:54 PM ,
Lubomír Vogl <Vogl.Lubomir na seznam.cz> wrote:

> [...]
> tydnem jsem zjistil ze jeden z uzivatelu generuje datovy tok, ktery
> nema povolen. Nejprve jsem se domnival ze se jedna o provoz ve
> vnitrni sit, ale tcpdump to nepotvrdil. Provoz jde pres routr ven.
>
> Ostatni uzivatele jsou omezovani dovnitr i ven spravne,
> inkriminovany
> uzivatel jede bez omezeni. Jedna se veskrze o UDP pakety.
>
> Zkousel jsem zmenit IP adresy, pravidla pro filtry apod. ale provoz
> je porad stejny - neomezeny. Ostatnim stanicim provoz omezuje.
>
> Je mozne aby se dalo HTB nebo iptables obejit ?

tipuju , ze ze jedna o nasledujici problem:
 - od zakaznika (na eth routeru otocene k nemu) vidis tok dejme tomu
1mbps+ smerem do Internetu, prestoze ma shaper nastaveny na rekneme
512kbps.

pokud je to skutecne tak, pak se jedna o to, ze shaping probiha az na
tom routeru  (na interfacu smerem ven). UDP se narozdil od TCP
neprizpusobi rychlosti uzkemu hrdlu, takze od klienta packety pujdou
rychlosti jakou je vysila aplikace (ci stihaji prenest linky mezi
routerem a klientem). Prebytecne packety se na shaperu zahodi a
ethernetem do internetu odejde jen povolene mnozstvi. Cili shaper
funguje jak ma. Pokud je treba, je nutne problem  resit na jinem miste
(bliz klientovi)

D. Toman