Re: Ma ste dnes zmysel pouzivat (zbytocny) swap a /tmp ??

Dave.Jez Dave.Jez na seznam.cz
Pondělí Březen 16 11:38:20 CET 2009

> Já mám teď na notebooku obsazeno prakticky všechno z 1,5 GB RAM
> a 700 MB swapu (z 1 GB celkem). Nicméně systém je stále plně funkční
> (jinak bych ani nenapsal tento email). Takže pro mne je swap celkem
> užitečný. Jinde to může být jinak.
  Vidíš, já naopak na desktopu před 10 lety, kdy jsem přešel na 32MB RAM, jsem swapovat přestal uplně:) 1,5 GB se mi nepodaří zaflákat ani otevřenými několika 16bit 18MPx TIFFy v cinepaintu na 32 bitech a pasováním do sebe s puštěným fontforge dohromady, a to mají oba spotřebu paměti nehoráznou. Záleží jen na použití. Ale jak to tu čtu kolik máte kdo paměti, teda čim ji krmíte:)
  Nejlepší je vyzkoušet, za plného provozu se podívat kolik je naalokované paměti, co z toho je alokováno, co jsou buffery a cache, kolik paměti je volné, pokud se i s rezervou člověk dostane pod velikost paměti tak pro swap není důvod. A pokud, tak přikoupit i s bezpečnou rezervou a swap vypnout. Navíc na desktopu swapování vadí dost výrazně kvůli nechutné vlastnosti odswapovat, když se nic neděje, aby měl systém dostatek pro buffery, kdyby náhodou. Pak se člověk probudí a přepne se z jedné aplikace do druhé a disk se může zbláznit. Navíc mít něco jako 128MB ,,pro jistotu`` když mám 2GB a podobné kapacity, je přeci ptákovina.
  BTW na pracovním noťasu 512 též bez swapu. Dokonce by 256 stačila, zbytek je jen na bonus a na cache.

> Máte používat LVM.
  Když už má někdo předsudky proti logické partition, tak tě s LVM bude považovat za uplného kacíře:) Jinak swapovat se dá do čehokoliv, partition, volume, soubor... Naopak, tuhle mánii s partitions (a ještě nejlépe mít swap zaliskaný v půlce disku, kde blokuje uplně, to je pak ta pravá lahůdka...) jsem také nějak nepochopil. Kdokoliv, kdo potom potřebuje pohnout s velikostí fs tak bude mít fakt velkou ,,radost``