Re: Re:jak pripravujete disk na reklamaci?

Dave.Jez Dave.Jez na seznam.cz
Pondělí Březen 16 12:03:51 CET 2009

> takto někdy může zdechnout
>
> je to Seagate Barracuda ES ST3320620NS - 320GB SATA II
  Zkus najít na seagate knowledge base, tato chyba se ale myslím týkala až novějších ES.2 (flashoval jsem už rovnou, takže se mi neprojevila) a pak Baracud 10 a 11. Navíc bulvárními "zaručenými zprávami o smrti disků" bylo plno.

> o chybu.
>
> jak se dela servisni reset mrtveho disku na kolene?
  Libovolná pracovní stanice, sériový port, uzpůsobený kabel a dvě dutinky.

> vubec netusim, o jake zamky jde.
  man hdparm

> to je co?
  man hdparm viz --security-erase. Na sata je třeba mít pro tyto příkazy podporu v libata v jádře. nebo se dá se řešit i dosovýma utilitkama, používám raději. Google: ata security erase

> ted jsem si vsiml, ze SMART testy tam uz nejakou dobu nefungovaly,
> protoze je tam jeden short test jakoze rozbehnuty a nemini se ukoncit
> (mluvim o druhem disku z paru, co byly v RAID1). A zajimave je, ze jsem
> tam pridal temer novy stejny disk (misto toho mrtveho) a i tento uz ma
> spusteny short test, ktery nemini uz mnoho hodin ukoncit.
  Pokud se chová podivně na více discích, nemůže být v háji řadič? A dále pokud podezřele odcházejí disky, tak se dívám prvně na teplotu a napětí -- na 5V větev zvláště pozor, 5V znamená opravdu 5V a ne méně. Z datasheetu +10% -5% nebo podobná tolerance. Směrem dolů nižší a na zatíženém systému to je opravdu problém (a není to jen kec ze strany výrobce, ověřeno, že takto skutečně odejde.)
  Jestli se ti nemíní ukončit testy, sice by to asi měla být záležitost disku, ale co ti hlásí atribut #188? Pokud není nulový, jsou na obou discích v poli přibližně stejné hodnoty?