cpufreq a skalovani frekvence

Jan Krajdl spm na spamik.cz
Sobota Květen 23 00:05:50 CEST 2009

Zdravím konferu.
Mám notes Dell XPS M1330 a škálování frekvence jsem měl nastaveno
víceméně ručně - při vytažení napájení jsem podtaktoval obě jádra na
800MHz, při zapojení jsem je pustil naplno. Fungovalo to všechno ok, ale
posledních pár dnů se mi s tím dějí divné věci... notes probudím a chová
se normálně... nějakou dobu běží a najednou začne vše běžet příšerně
pomalu. Když se pokusím cokoliv udělat s cpufreqem, tak maximální
škálovatelná frekvence spadne na 800MHz a nedá se s ní pohnout (ani
přímým zápisem do /sys) a stroj se k tomu všemu chová naprosto děsně (i
na těch 800MHz se chová daleko lépe). Dnes jsem to psychicky nevydržel a
zkusil notes v tomto stavu uspat a probudit. Maximální frekvence zůstala
na 800MHz, ale notes se začal alespoň chovat normálně (což by těm 800MHz
odpovídalo). Po chvíli mi povolil zvýšit max. frekvenci na 1.2GHz, ale
výše ne... a teď spadla zase dolů... Neví někdo co by mohlo být
příčinou? Momentální jádro je 2.6.29-r3 a stejné chování jsem pozoroval
i na r1...

Předem díky,
SPM