monitoring

Richard Svec richard.svec na ecce.sk
Úterý Květen 26 19:00:47 CEST 2009

Jan Cervenka wrote:

> Dobry den,
>
> a jak mate velky prostor pro data a co vsechno monitorujete ?
> mel jsem to na cca 15 PC, monitoroval jsem nicmoc veci a za 2 mesice ta
> databaze mela obludne rozmery  ....

Co sa monitoringu v zabbixe tyka, je treba si zmenit intervaly zbierania
dat pre niektore "items".  Napriklad v zabbixe je zbieranie statistik o
interfacoch standartne nastavene na kazdych 30 sekund.  To je zbytocne
casto.  5 minutove statistiky su celkom postacujuce. (30 sekundove v
pripade ze nieco testujete.)  Taktiez zistovanie kapacity disku staci
raz za 10 minut ...  Vseobecne plati ze cim kratsi interval, tym kratsiu
historiu musi dany "item" mat, inak sa naozaj nahromadi obrovske
mnozstvo dat.  Momentalne zaznamenavam statistiky z asi 2000 pocitadiel
(items) na celkovo asi 80 hostoch.  Databaza ma dlhodobo nieco okolo
2.5G.  SQL server to stiha celkom v pohode, zabbix server este stale
bezi ako host v vmware, nakolko nejak nevidim dovod to premiestnovat.

BTW. V manuale zabbixu je tusim spominany vypocet velkosti databaz v
zavislosti na pocte monitorovanych "items" ich type, freq. zberu dat a
dlzky historie.

--

Richard Svec