Packet loss v GRE tuneli

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pondělí Listopad 2 22:03:21 CET 2009

Zdravim,

ponad WAN siet mame spravenych niekolko GRE tunelov medzi Linux
routrami. Linky ktorymi sa prepajaju routre, maju packetloss 0.00%,
latencie par milisekund. Napriek tomu, _VSETKY_ tieto GRE tunely maju
packetloss okolo 2.5%, takmer konstantne.

Packetloss meriame ping-om s velkostou mensou, nez velkost MTU,
nedochadza k fragmentacii. Nastavenia su skontrolovane a funkcne, miesta
na linke je dostatok. Mam tu taky tunel dokonca medzi dvoma svojimi
strojmi v jednom racku, su spojene metrovym ethernet kablom, a
packetloss je tam taktiez (iba cez tunel, samotna linka je absolutne
cista).

Skusal som to aj googlit, a dogooglil som sa az k prispevku, kde clovek
popisuje presne identicke problemy ako mam ja, akurat s tym ze jeho
packetloss je okolo 6% (pri malych pingoch tj 56 bajtov). Skusal menit
MTU, skusal vsetko mozne, nic nepomohlo. A nikto mu ani nic neporadil.
Inu - netusite niekto, kde by mohol byt problem?

Dakujem
M.R.