sip, pulseaudio, linphonec, ...

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Středa Listopad 11 00:00:01 CET 2009

Myslim, ze na PCckach je ALC883 chip a Debian Lenny, ani testing nedokazu
z mikrofonu dostat cisty zvuk. Prvy problem je, ak sa da mikrofon
hlasnejsie, pripadne sa zvysi hlas alebo da mikrofon prilis blizko ustam,
zvukova vlna akoby bola pri urcitej hladine useknuta a vznika tak silne
zkreslenie, ze nieje nic rozumiet (a zial tento stav nastava uz pri
nizkych hlasitostiach). Druhy problem je, ze je pocut akesi velmi jemne
pukanie. Ked si spravim nahravku zvuku na danom PC, tak to je
akceptovatelne, ale nasledne to prechadza nejakymi kodekmi, VoIP telefon
to tiez musi nejako nasekat do paketov, dohovie cim vsetkym to prejde u
VoIP poskytovatela, potom degradacia na prepojoch do verejnej
telekomunikacnej siete, dalsi pokles kvality na zakonceni a potom sa
clovek predstavuje namisto "Dobry den" vetou "Halo, pocujete ma?" :) Chcem
si preto pripravit poriadne testovacie prostredie a zvuk tahat z viacerych
bodov, menit parametry, testovat a porovnavat kvalitu v jednotlivych
bodoch.

--
S pozdravom,
Martin Tiršel