jak zjistit procesy zapisujici na disk

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Neděle Listopad 15 14:16:47 CET 2009

zdravim.
  chtel bych zjistit kolik ktery proces zapisuje na disk, ale jde mi o procesy
vsechny a o zapisy do cache, ne o to jak je vytizeny fyzicky disk.

iostat me ukaze jak je na tom disk, iotop me ukaze ktere procesy zpusobuji
zapisy, coz je kupodivu pouze kjournald a pdflush. ja bych rad mel obrazek o
tom, ktere procesy zapisuji a tedy ktere procesy zpusobuji, ze nakonec pdflush
zpusobi fyzicky zapis na disk.

jde mi o nejake statistiky na serveru, protoze tam vidim spicky na diskovem io
a i kdyz mam predstavu co me to zpusobuje, rad bych to nekde videl konkretne.

a zaroven, jen pro zajimavost, bych rad vedel kvuli cemu me neustale iostat na
notebooku ukazuje nekolikasektorove zapisy na disk, kdyz na tom pocitaci
prakticky nic nebezi.

diky za pomoc
mk