Vyvojove prostredie v Linuxe

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Neděle Listopad 22 23:58:53 CET 2009

2009/11/22 Martin Tiršel <lk na blackpage.eu>:
> Zdravim,
>
> nejako stale niesom spokojny so ziadnym vyvojovym prostredim na webove
> aplikacie v Linuxu (ani tie komercne IDEcka) a zacinam uvazovat, ze sa
> pustim do programovania vlastneho. Dlhe roky sa venujem len HTML/CSS/PHP/JS,
> pred nedavnom som zacal s Pythonom, mam nejake tie zaklady C/C++, ale nemam
> vobec ziadne skusenosti s programovanim GUI aplikacii, potreboval by som
> poradit s cim zacat. Cize co by ste mi doporucili a preco:

No tak to hodne zdaru. Takovato IDE vyviji tymy  lidi na plny uvazek.
A ty jsi jeste ani nevykreslil sve prvni okynko... Az to budes mit,
dej vedet ;-)

> K Jave nemam doveru, mozno mi to niekto vysvetli alebo ma vyvedie z omylu,
> ale vsetky (Eclipse [Zend studio], Netbeans,...) Java based prostredia (a aj

Pokud te zajima fakt vykonny nastroj v Jave, podivej se IntelliJ IDEA
(http://www.jetbrains.com)

> Pripadne ak niekto viete o nejakom kvalitnom vyvojovom prostredi (aj
> platenom), ktore pobezi nativne v Linuxe, tak ma mozno usetrite tohto celeho
> :) Zo vsetkych, co som zatial skusal mi najviacej vyhovovalo Zend Studio,
> zial jeho rychlost je mizerna a zatial kazda verzia, s ktorou som robil
> alebo skusal, bola znacne zabugovana. Interface mi ale velmi vyhovuje.

No a nebude nejlepsi se na nejaky cas stat zamestnanem ZENDu a prepsat
to k obrazu svemu? Zulibaji ti rucicky... Jo aha, ono to bezi nad
Eklipsnou... - Takze jinak: oni ti poskytnou know how a ti to jenom
naprogramujes a usetris si praci s vymyslenim, jak by to melo
fungovat..

Ne, ted zcela vazne. Neznam zend studio a ani nevim, jake mas na to
IDE pozadavky. V prve rade bych je vyspecifikoval (specifikace ala
zend je k nicemu) a najit nejpodobnejsi opesource projekt, ktery neni
na Jave. Osobne bych byt tebou zacal u KDevelop.

Ono totiz napsat si neco takoveho vlastniho neni vubec zadna ..... .
Kdysi jsem psal vlastni textak, taky jsem kdysi dratoval model do
Eklipsu, delal jsem si v assembleru vlastni kreslitko obrazku...
proste cosi jsem uz udelal. Ale do neceho takoveho by mne ani
nenapadlo jit. A to hned z nekolika duvodu:

a) pozadavky rychly vyvoj a rychly beh jdou proti sobe. Pokud to chces
mit rychle, nemuzes pouzivat metodu zahookovani se na udalostech,
protoze nez vsechny mozne udalosti vzniknou a probublaji k tome, kapku
to potrva a diky tomu to bezi pomalu. Zkusil jsi nekdy udelal v Ubuntu
snimek obrazovky pomoci jejich nastroje? Casto mi tam zustane sedy
obdelnik od okna toho nastroje, protoze zkratka to maji udelane tak,
ze zavolaji window.hide() a pak udelaji ten scan. Nedaj boze, aby ta
aplikace, co bezi pod tim ,je procesorove narocna a nestihne udelat
refresh.
Prave mam pod ubuntu na rok starem pomerne sviznem notebooku od HP
spusteny frefox, chrome, gtranslator, IntelliJ IDEu, a dvakrat
terminal (ano, ve Firefoxu mi jeste zustalo viset okno s Comebackem s
Tezkou hodinou) a postupnym prepinanim mezi programy na taskbaru ho
totalne zahlusim (diky swapu). Ale co je proboha tak slozite na
vykresleni jedne bitmapy s obsahem okna? no asi to, ze se to jako
jedna bitmapa nevykresluje. Je jednodussi rict:tady mam okno s timhle
pozadim, nad jim je ram s timto pozadim a touto barvou, nad tim
tlacitko a nad nim text. A samozrej,e ze vsechno je ostylovane
nekolika prekryvajicimi se bitmapami...
Pokud to chces mit rychle napsane, nic jineho ti nezbyva.
b) uvedom si, kolik specializovanych vecicek ze zend pouzivas. KAZDOU
by sis musel dopsat, protoze tim, ze jsou specializovane, proste v
obecnych knihovnach nemas.
c) at se na to podivam z ktere strany chci, jenom vymyslet, jak by to
melo fungovat a jak to zadratovat do knihoven, ktere chces pouzivat,
ti IMHO zabere vic nez mesic, radove desitky hodin. A ted vlastni
implementrace... Kdyz si sectes vsechny ty vteriny, ktere musis cekat
u sveho pomaleho IDE, da ten soucet vic nebo min casu?  A to si
uvedom, ze stovky hodin ti potrva, nez se naucic s tema knihovnama
pracovat tak, abys to vubec mohl udelat. A kde je vlastni
implementace, ladeni,...

Nechci te od toho odrazovat, ale takovyto mail bych ocekaval na
zacatku dubna. Promin. Ale jak uz jsem psal, az to budes mit hotove,
tak se ozvi, strasne by mne zajimalo, co te primelo k tomu, aby sis
pro sve potreby napsal vlastni IDE.

Oto 'tapik' Buchta

PS: Ano, predpokladam, ze se ozvou i lide, kteri reknou, ze je to
prece brnkacka udelat v Emacsu, kde je vyvoj rychly a taky to rychle
bezi. Pokud by to ale bylo trivilane datelne v Emacsu, asi by sis quli
tomu nechtel psat vlastni sofistikovane IDE, no ne?