Acer Extensa 5630EZ tuhne a wifi padá

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Listopad 24 17:37:05 CET 2009

Ahoj všem,

koupil jsem nový notebook, vzal jsem nové Ubuntu 9.10, nainstaloval, a
dosud se nepřestal divit. Vynechám věci, které padají (např. Totem při
filmu s titulky, nebo Sound Juicer při spuštění grabování), pomlčím o
nepřehlédnutelném trvalém zatížení procesoru (což způsobuje kernel nebo
někdo mu blízký neustálými kontrolami, je-li v CD mechanice médium) a
zmíním jen hrůzy, které neumím obejít ani opravit, ani se s nimi nedá
smířit:

1) náhodně někdy, ale nepříjemně často, přestane reagovat klávesnice a
myš. Někdy při tom ještě můžu jezdit kurzorem myši po obrazovce, ale už
nemůžu psát ani klikat, jindy se už nehýbá ani kurzor myši. Smrtící
paradox je, že Alt+Ctrl+Backspace restartne X právě do stavu, kdy se nic
nehýbe, takže takto si člověk nepomůže.
Viděl jsem už i stav, kdy přestal jet internet (viz níže), tak jsem
otevřel terminál, abych si v něm mohl pingnout - a ono v něm nešlo psát.
Prostě nešlo. Ale v jiných, už běžících aplikacích, se psát normálně
dalo (URL ve Firefoxu).
Téměř jistě přestává fungovat myš po probuzení ntb ze spánku, na tuhle
speciální tuhost ale pomáhá Alt+Ctrl+F1, Alt+F7.
Už jsem se dostal i do stavu, kdy myš jela normálně (na 7. konzoli), dal
jsem přihlásit guesta, ten si otevřel 9. konzoli a tam bylo vše tuhé.
Ale pomocí Alt+SysRq+R,Alt+Ctrl+F7/F9 jsem se mohl přepínat a na 7.
konzoli myš dál fungovala, na 9. nikoliv. No co to je?!?

2) WiFi na první pohled funguje normálně, ale příjem signálu je
neuvěřitelně slabý, v domácnosti nedosáhne do druhé místnosti, kolísá,
chvílemi se na desítky sekund úplně odmlčí/zasekne, pak se někdy
milostivě znovu rozběhne. Ping na wifi router je minimálně 60
milisekund. Slovo "nepoužitelné" je v tomto případě eufemismus. Na to,
že všude Acer píše nějaký svůj SignalUp nebo co (zesílení wifi) je to
slabota. Mám pocit, jako by byl přepnutý na špatnou anténu, nebo snad na
žádnou. A pro ty dlouhé nečekané výpadky i při relativně slušném signálu
(sedíc u routeru) nemám vysvětlení žádné.
Třeba je to jen nějak špatně zkonfigurované? Kde se vlastně dá říct, v
jaké zemi ntb provozuju, jaké kanály mám povolené (vidí jen 1-11, 12/13
jsou mu utajené), jaký tu máme povolený výkon, a že vlastně chci, aby to
WiFi fakt fungovalo, drželo stabilně a jelo rychle (ping << 20ms?)

Díky za pozornost a jakoukoliv dobrou radu. Uvítám též zkušenosti s
jinými distribucemi, jinými kernely, jinými ovladači pro WiFi atd.

Petr