Přisekávající se server

Petr Baláš petr na balas.cz
Pátek Listopad 27 12:12:06 CET 2009

Zdravim

Mam samba server a behem poslednich dni se objevilo podivne zpomalovani.
Napr. kopirovani - 3 minuty bezi tak jak ma a dalsich 3 minuty kopirovani stoji
(nebo bezi velice pomalu). Pak se vse zase na par minut rozbehne.

SW: Debian stable, kernel vlastni vanilka 2.6.31.6 (a predtim 2.6.20.4), i386

HW: Intel deska, Core2Duo 8600, 4 GB RAM (viditelne cca 3 GB),
disk 2x 1,5TB do SW RAIDu (zrcadlo)

top - procesor se vicemene flaka ale obcas vyskoci wait na 100 procent
iotop - nic podezreleho
swap existuje ale neni vyuzit
vyuziti pameti - skoro pulka pameti je nevyuzita

zkousel jsem prohodit sitovky (je to i router, takze slo vymenit vyuziti
sitovek 1x brana do Internetu 1x vnitrni sit), jsou to e1000e onboard
a e100 na PCI.

IO scheduler byl anticipatory, prepnul jsem jej na deadline, nic se nezmenilo

Napada vas co jeste zkontrolovat?

Misto hubu ve vnitrni siti byl cvicne zapojen jiny maly hub a nepomohlo to
t.j. kabely a huby uvnitr site by mely byt OK

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz