nesoulad mezi du a df

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Pátek Listopad 27 17:52:31 CET 2009

Otazka zni, jestli je spatne preklad nebo df - prepnul jsem si locales
na ceske a taky to vidim - uff, to je ale zvrhlost.

Tak jsem se juknul do zdrojaku a podle vseho je chyba v nasich
locales. Prostoru je tam dost.

 if (print_type)
    fputs (_("Filesystem    Type"), stdout);
  else
    fputs (_("Filesystem        "), stdout);

  if (inode_format)
    printf (_("    Inodes   IUsed   IFree IUse%%"));
  else if (human_output_opts & human_autoscale)
    {
      if (human_output_opts & human_base_1024)
        printf (_("    Size  Used Avail Use%%"));
      else
        printf (_("     Size   Used  Avail Use%%"));
    }

Pak ale
Souborový systém            Velikost Užito Volno Uži%
Filesystem            Size  Used Avail Use%

Z čehož plyne, že řetězec "Filesystem a deset mezer" je nahrazen za
"Souborový systém a deset mezer" místo "Souborový systém a pět mezer",
což lze, neboť by to měl být kompletní řetězec.

Jenomže zase

#: src/df.c:153
msgid "Filesystem        "
msgstr "SouborovĂ˝ systĂ(c)m  "

#: src/df.c:160
#, c-format
msgid "    Size  Used Avail Use%%"
msgstr "Velikost UĹľito Volno UĹľi%%"

Z toho plyne jediné - náš překladatelský tým pro to udělal, co mohl,
aniž by dělal nějaké workaroundy.

Kde je chyba - nevím. Možná přímo v podpoře locales nebo v gettextu,
nevím, že v konkrétním případě jsou brány koncové mezery v potaz a
text je nahrazen pes partes. Jinak to nechápu.