Wifi sít( s RADIUs serverem.

Richard Svec richard.svec na ecce.sk
Středa Říjen 14 13:20:22 CEST 2009

Dobry Den,

> Dobra, takze pozmenime zadani, vyrazuji pozadavek na to, ze by to melo byt
> postavene na Mikrotikach.

Aby som Vas uplne neodradil od mikrotiku.  Moja averzia k mikrotiku
vychadza s praktickych skusenosti s nasadenia mikrotikov v zmiesanej
sieti kde sa nachadza HW od inych vyrobcov (DELL/SMC/CiscoLinksys).
Proste je s tym vela problemov a mikrotikov sa ideme zbavovat. Mikrotiky
akosi nechcu spolupracovat.  V kazdom pripade po HW stranke su to
sympaticke kusky hardware s dobrymi parametrami a nestretol som sa s
poruchami po HW stranke.  Co sa tyka spravovania a nastavovania
mikrotikov pouziva sa celkom sikovna utilita (winbox) kde si naklikate
co potrebujete.  Daju sa nastavit rychlo a pohodlne.  Pokial
problematike rozumiete tak do par minut dokazete naklikat aj OSPF router.
Takze to hlavne: Pokial chcete prevadzkovat siet kde jedinym aktivnym
harware budu zariadenia od mikrotiku, tak by to mohlo fungovat.

Iny HW:

Celkom dobre skusenosti mam s Alixom http://pcengines.ch/alix.htm .  Tie
ale vyzaduju aby bol pri nich zalozny zdroj (pri kratkych vypadkoch
napajania nemusia nabehnut) pokial vo vasej lokalite problemy s vykyvmi
napetia nie su, tak potom zalozny zdroj nepotrebujete. Dodporucujem
vypnut MFGPT (v parametroch lila, alebo grubu volba nomfgpt) v novsom
jadre mozno uz nie.

Dalsia moznost je RouterstationPRO (pozor to PRO je dolezite) ale tie
este musim otestovat a este sa mi ziaden nedostal do ruk.  Najblizsie sa
k tomu dostanem asi az o mesiac. Klasicka Routerstation je #*%(#!^@%%
(oznacovane ako Dream Machine ale v skutocnosti nightmare).  Mali sme v
plane ich nasadit par desiatok, ale z 20 kusov ktore sa mi dostali do
ruk ich asi tak 10 islo na reklamaciu a dalsie nasadenie uz povazujem za
cestu do pekiel.

O nieco drahsie, ale VELMI spolahlive Compex WP188
http://www.cpx.cz/produkty.php?c=routery da sa kupit aj s vlastnym Case.

Vsetko su to ale riesenia postavene na OpenWRT. V pripade alixu je mozne
pouzit distribuciu Voyage co je klasicky debian (Etch/Lenny)
prisposobeny pre tento HW.  Cize vyzaduju viac skusenosti s
linuxom/openwrt.  Ich nastavovanie nie je tak easy ako v pripade
Mikrotiku.

Existuju aj lepsie riesenia s vlastnym firmware ktory je urcite dobry,
ale uz v inych cenovych kategoriach.

--

Richard Svec

Daląí informace o konferenci Linux