Rozvedeni videosignalu bez dratu

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pátek Říjen 23 12:48:01 CEST 2009

> Me jde spise o to, trasportovat to video pres ethernet.
>
> O bezdratovych sadach uz se tu psalo ...

Hm, dival som sa do subjectu a reagoval som podla toho. Cez kabel mate
niekolko moznosti.

Na analogovo vam staci dvojica balunov (balun = balanced / unbalanced).
Je to prevodnik medzi koaxialnym kablom a krutenym dvojdratom. Dvojica
pasivnych balunov vas vyjde od 200 po 500 korun podla toho, ci je len na
videosignal, alebo aj na audio, alebo aj na napajanie (12v pre kamery).
Vystacite si s tym na desiatky metrov. Na dlhsie vzdialenosti (stovky
metrov) budete potrebovat aktivny balun, tam je cena odhadom 1500-3000
korun. Stale je to len o tom, ako zabalit analogovy signal do twisted
pair kabla, nie je to paketovy prenos.

Ak to chcete dostat do paketov tak hladajte nejaky MPEG2 alebo MPEG4
videoserver, pouziva sa to k CCTV kameram (mate analogovu kameru,
zapojite ju do tohto, dostatnete z toho unicast/multicast stream o sirke
niekolko jednotiek megabitov). Su videoservery pre 1 kameru, aj pre 4,
8, 16 a podobne. Asi vam postaci ten na jednu. Na druhej strane
pouzijete napriklad pocitac s VLC (www.videolan.org) alebo nejaky
hardwarovy settopbox ktorym ten MPEG stream zobrazite. Videoserver vyjde
odhadom na 4tisic korun a settopbox podobne.

Vsetky ceny pisem velkoobchodne bez DPH.  Ked chcete nasmerovat
konkretne, tak hladajte na www.asm.cz, najdete tam plusminus vsetko co
som spomenul.

M.R.