mdadm a pridani dalsiho HDD do RAID5

Petr Hvězda konference na unistav.cz
Pondělí Říjen 26 14:35:07 CET 2009

Zdravim konferenci,

mam docela problem se kterym si nevim rady a patrne jsem spatne googlil.
Davam dohromady novy stroj s novejsi serverovou deskou Supermicro
Superserver 5015B/5025B. Stroj obsahuje 4x 500GB HDD + DVD mechaniku.

Na tento stroj chci nainstalovat CentOS 5.3 x64. Ale ouha, pokud necham
standardne navolene nastaveni SATA v BIOSu, tak mi instalace nedetekuje
vubec disky. Pokud zapnu SATA legacy mod, tak vidim jenom prvni 4 SATA
porty, coz je omezeni, ktere je v poradku. Jenze jak mam vytvorit
plnohodnoty RAID5 bez Spare disku a instalovat z DVD mechaniky ?

Tedy problem je v tom, ze si jeden disk odpojim, napojim DVD mechaniku a
spustim instalaci. V instalatoru si navolim RAID5 na trech dostupnych HDD.
Po instalaci odpojim mechaniku, pripojim HDD, zkopiruji pomoci sfdisk
parition table, ale pokud pomoci prikazu mdadm zkusim disk pripojit,
povede se, ale tvari se jako spare, coz ja nechci. Precetl jsem kde co,
ale k vysledku to nevedlo.

Dovedl by nekdo prosim poradit, nebo nakopnout spravnym smerem ?

PS: neradte prosim instalaci pres net, nebo ze site.

--
Petr Hvězda