mdadm a pridani dalsiho HDD do RAID5

Synek Miloslav synek na pbtisk.cz
Pondělí Říjen 26 16:01:23 CET 2009

dobrý den,

>je v poradku. Jenze jak mam vytvorit plnohodnoty RAID5 bez
>Spare disku a instalovat z DVD mechaniky ?
... no, já bych řekl, že toto snad ani nechcete, spíš vám jde
o to, vytvořit RAID5 v (degradovaném?) režimu bez paritního
disku.
Ale jinak to považuji za celkem sebevražedné řešení, protože
500GB na disk je pomerně dost a je potřeba si uvědomit, že
RAID5 odolá výpadku jen jednoho disku, a pokud vás náhodou
potká ta radostná událost, že ten jeden chcípne a než si toho
někdo všimne, než ho stačíte vyměnit a než se ten nový
obnoví data (což v závislosti na zatížení toho pole mohou
být i hodiny), tak v této době vám odejde druhý disk, máte
vymalováno a to pěkně na čisto. Tudíž já hlasuji pro nějaký
vyšší typ RAID-u, nebo alespoň RAID5 na třech discích+ ten hotspare.

S pozdravem

Miloslav Synek

Kontakt: synek(zavináč)pbtisk(tečka)cz    nebo  ICQ UIN:122152331
Počítače jsou výborným pomocníkem při řešení těch problémů, které by bez
nich vůbec neexistovaly......
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím dokonce
i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.