Přesun systému na raid

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pátek Říjen 30 14:56:39 CET 2009

> To by mě docela zajímalo, jaká je pravděpodobnost, když jeden disk
> odchází/odejde, že dojde k nějaké masivní nebo kompletní ztrátě dat i na
> druhém?

Par rokov dozadu som zachranoval stroj, kde boli namontovane dva
harddisky rovno nad sebou. Bol tam sice RAID mirroring, ibaze stroj
nebol riadne chladeny, disky sa prehrievali (jeden od druheho). Ked nas
k tomu zavolali ze to blbne, tak zvonil umieracik obom diskom naraz. Sme
im potom data davali dokopy niekolko dni, po castiach, nastastie sa
vacsinu veci podarilo zachranit, nieco z jedneho, nieco z druheho disku...

A potom mam s RAIDom este jednu vybornu skusenost. HW IDE RAID v HP
serveri (tusim DL370), mirroring. Jeden disk odisiel, objednala sa
nahrada podla prislusneho HP part number. Disk prisiel, kapacita sedela,
cislo sedelo, dali sme ho do stroja, pustili replikaciu cez BIOS. V 99%
to skoncilo s chybou a nepodarilo sa nabootovat uz ani s novym diskom,
ani so starym. Blizsie badanie s HP supportom potom ukazalo ze novy disk
ma v skutocnosti o par sto kilobajtov menej (iny vyrobca, ina
geometria). Preco to BIOS zozral a nasledne poskodil data aj na
zdrojovom disku, ostalo zahadou. Niekde museli urobit sudruhovia z HP
chybu.

M.R.