Xen a virtualni sitove rozhrani

Středa Září 9 19:03:43 CEST 2009

On Tue, 8 Sep 2009, Jan Cervenka wrote:

> http://wiki.xensource.com/xenwiki/XenNetworking
> a tam jsem na to bohuzel (mozna se jen spatne divam) neprisel.
> Nemel by jste nejake male nakopnuti, howto .... ?

Ale vždyť to tam vlastně popsané je. Do konfiguráku xend dáte něco jako

(network-script network-bridge-wrapper)

kde ten skript bude obsahovat příkazy potřebné k vytvoření příslušných
bridžů, např.

#!/bin/sh
/etc/xen/scripts/network-simple-bridge "$@" bridge=br0
/etc/xen/scripts/network-simple-bridge "$@" bridge=br1

Jediná komplikace je ta, že nechcete použít standardizovaný
network-bridge, takže si musíte udělat vlastní skript
network-simple-bridge, který bude vypadat takto nějak

#!/bin/sh
dir=$(dirname "$0")
. "$dir/xen-script-common.sh"
. "$dir/xen-network-common.sh"

findCommand "$@"
evalVariables "$@"

show_status () {
    echo '============================================================'
    brctl show ${bridge}
    echo '============================================================'
}

op_start () {
    create_bridge ${bridge}
}

op_stop () {
    if ! link_exists "$bridge"; then
        return
    fi
    brctl delbr ${bridge}
}

case "$command" in
    start) op_start ;;
    stop) op_stop ;;
    status) show_status ;;
    *)
        echo "Unknown command: $command" >&2
        echo 'Valid commands are: start, stop, status' >&2
        exit 1
esac

A do konfiguráků příslušných virtuálních strojů dáte na ně odkazy, např.

vif=[ 'mac=00:16:3e:70:01:01,bridge=br0', 'mac=00:16:3e:70:02:01,bridge=br1' ]

Alternativně ty bridže může vyrobit úplně mimo xend, například pomocí
libvirtd, nebo úplně jinak.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /