Nebyl nalezen subjekt

Jan Houstek Jan na houstek.net
Čtvrtek Duben 1 03:57:10 CEST 2010

On Fri, 5 Mar 2010, Martin Kraus wrote:
> mam lvm s nainstalovanymi virtualy po xenu. nechce se mi to lvm delit
> na partitiony aby to pro kvm vypadalo jako disk. koukam, ze jsem
> schopen to rozjet, kdyz tomu dam externi kernel a initrd, stejne jako
> xen. ale libilo by se mi mit kernel a initrd na tom lvm a nejak
> donutit qemu, aby si to precetlo z te partitiony.

Ja to delam tak, ten LVM oddil rozdelim, a kdyz k tem particim potrebuju
pristupovat z hosta, tak pouziju kpartx. Snadne, jednoduche a relativne
elegantni. Neni to to, co hledate?

> v debianu je neco jmenem grub-firmware-qemu, coz jsem doufal, ze bude
> vec, kterou externe nasmeruji na ten kernel a initrd na lvm, ovsem
> zadna dokumentace k tomu kupodivu neni a strejda google o tom take
> neslysel.

Jestli to dobre chapu, tak tohle neni vec KVM. Pokud vymyslite nejaky
zpusob, jak PC nabootovat z disku bez partition table, tak z toho
nabootuje i KVM/qemu. Nikdy jsem to nezkousel, ale nevidim duvod, proc
by to s obycejnym grubem nefungovalo.

Navic jak jste zjistil mate moznost se zavadeci vyhnout uplne a
kernel+initrd specifikovat externe, a v zasade vam nic nebrani mit ty
soubory na disku toho virtualu.

> druha vec, kterou resim, je jak udelat z qemu vystup, abych se k tomu
> mohl prihlasit z hosta nejak rozumne, jako pomoci xm console <jmeno>
> pod xenem.  nevim, zda je nutne pouzivat libvirt a nejake nastroje k
> tomu, nebo se to da udelat nejak jednoduse primo. nebeham nikde nic v
> grafickem rezimu, takze zrejme budu muset vse nasmerovat pres seriovy
> port (parametr -curses me moc nenadchl). zaroven,pokud tam pobezi 8
> guestu, jak mezi nimi budu rozlistovat.

Qemu emulaci serial portu umi, cmdline parametr je -serial pty. Na
strane hosta to alokuje pseudoterminal. Rucne se na nej asi da pripojit
jakymkoliv obvyklym zpusobem typu minicom, osobne pouzivam libvirt,
ktery na to ma prikazy "virsh ttyconsole" pro zjisteni ktere pty dostal
guest a "virsh console" pro pripojeni.

Ja nakonec misto serial konzole pouzivam emulaci VGA, na strane hosta
fungujici jako VNC server (qemu cmdline -vnc IP:display), vzhledem k
tomu, ze mam nejen linuxove virtualy, se to ukazalo praktictejsi.

> xen byl v tomhle fakt jednoduchy, az na to, ze je bitkarina to
> rozbehat na nejakem serverovem hardwaru. xen me bezi na normalnich
> pleckach, ale mam tu server od ibm, ktery pouzivam na testovani a na
> nem jsem to proste po roce nerozbehal k uplne spokojenosti. prece jen,
> linuxove jadro je na tom s kompatibilitou uplne jinde.

Pokud CPU ma potrebnou podporu a do hostitelskeho jadra se povede
natahnout modul kvm-intel, resp. kvm-amd, tak KVM/qemu funguje, zatim
jsem nenarazil na nejaky hardwarovy nebo podobny problem.

-- HH