Partition ends in the final partial cylinder.

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Srpen 23 20:00:54 CEST 2010

On Mon, 23 Aug 2010, Milos Prudek wrote:

> [...]
>
> "FATAL ERROR: Bad primary partition 1: Partition ends in the final
> partial cylinder. Press any key to exit cfdisk."
>
> fdisk prikaz 'p' ukazuje:
> 255 heads, 63 sectors/track, 91201 cylinders
> Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
> Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
> I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
> Disk identifier: 0x0008619a
>
> Device Boot Start End Blocks Id System
> /dev/sda1 * 1 498 3998720 82 Linux swap / Solaris
> Partition 1 does not end on cylinder boundary.
> /dev/sda2 499 91202 728572929 5 Extended

Rozdelovani disku je celkem veda a da se udelat ledacos. Pokud pouzijete
nestandardni ci nejak zvlastni rozdeleni zadelavate si tim na problem v
budoucnu a to at pri pouziti jineho OS nebo pri nejakych problemech s
diskem. Jak vzniklo tohle mi neni moc jasne. Neni ani tak problem se
swapem jako s sda5 a sda6, ktere podle tohoto vypisu jedna konci a druha
zacina na 2322 coz neni uplne dobre, ale jeste to nic moc neznamena. V
fdisku si prepnete pomoci "u" na sektory, pripadne si dejte "v" na overeni
tabulky. Dobre je zkusit take parted - kazdy nastroj poskytne nejakou
informaci navic.

Adam Pribyl