textova konsole

Petr Klíma klimap na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 9 21:15:18 CET 2010

Neresil bych to a nainstaloval bych Ubuntu server 10.04 LTS ;-) abych se
vyhnul prilis castym updatum.
On 9 Dec 2010 18:31, "Hodek Tomáš" <tomas.hodek na volny.cz> wrote:
> Diky moc všem za radu, k i915.modeset = 0 jsem se nakonec taky dostal,
bohužel zatím nevím, zda se video mód přepne při najetí modulu-ovladače nebo
mu nějaká jiná aplikace nařídí změnu a zmíněný parametr mu ji pouze neumožní
vykonat.

> Kdysi jsem debian stable doma na serveru měl a byl jsem velmi spokojený,
ale teď mám zálusk na ext4 a SSD disk.
> Ale kernel u stable je obstarožní 2.6.26 a s testing nemám zkušenosti a
jak je to s TRIM/discard u 2.6.32-5 nevím, ani teď nevím jak jednoduše
napasovat toto distribuční číslování kernelu s číslováním vanila jader. O
debianích jaderných backportech také nemám přehled. Překládat si nové jádro
a jeho příslušné ovládací utility sám moc nechci. Kdysi jsem si přeložil o
"hodně" novější jádro a vše mi fungovalo krásně jen do té doby, než jsem
použil nějakou starší utilitu. V tu chvíli bylo po všem - poškozený
filesystem na SW raidu.

> Proto se mi jeví ubuntu 10.10 jako nejmenší zlo - stabilitou nebude snad
příliš zaostávat za testing, kernel relativně nový a jádro a jeho utility
spárovány.