caste pady OS

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Sobota Prosinec 11 12:24:38 CET 2010

Paměti míchat lze, ale musí běžet na pomalejší rychlost (případně nastavit v
biosu ručně) a občas je deska v žádné kombinaci nesnese a nemusí snést ani
konkrétní nový paměti. Mohl by to být ten problém, v momentě, kdy zaplní
jeden modul, zatuhne při práci s druhým. Případně zkusit nějaký memtest a
nechat vícekrát projet, nemusí to být paměti, ale vadná deska nebo spíš
vadný zdroj a chcípá to až při větším zatížení. Taky se může přehřívat CPU
kvůli špatně dosedajícímu chladiči, takže přes lmsensors sledovat teplotu
CPU.
Případně může být problém s kernelem a netuším, jestli něco vypíše, když
padne na hubu a je v gui. Mně třeba padal kvůli špatným driverům na wifi
(madwifi), ale gui nemám, takže jsem to v konzoli hned viděl.