Vhodna predpripravena distribuce pro firewall/mail gateway

Jan Kovar honza na tnx.cz
Pondělí Únor 15 13:12:51 CET 2010

> Podle meho skromneho nazoru nic takoveho neexistuje, jinak by spousta z
> nas nemela praci.. Kazde takove nasazeni vyzaduje casto specificke upravy

> a i zde bych to videl na tento pripad. Pro minimalni potreby staci proste

> nainstalovat balik a jemne poladit konfiguraci.
>
> Ovsem to co pozadujete uz vyzaduje bud zkuseneho admina nebo dostatek
> casu. Pokud tomu nechcete venovat cas, zkuste rozmyslet zda by nebylo
> lepsi za neco takoveho nekomu zaplatit.
>
> Hledat ciste firewallovou distribici je podle me spatny smer, protoze
> [...]

Diky za info.
Ja jsem vychazel z toho, ze veskere veci, ktere chci, maji podobny zaklad.
Jistym zpusobem rozsiruji zakladni funkci firewallu - tj ochrany vnitrni
site tridenim packetu podle pravidel - o dalsi funkce, ktere souvisi s
ochranou site. Tedy nejen spatne packety maji zustat mimo sit, ale i viry,
spam. Proste takova brana do lokalni site v sirsim slova smyslu.
Zaregistroval jsem se u nekterych placenych distribuci, obcas nabizi pro
domaci pouziti sve produkty zdarma: Astaro, Vyatta. Uvidime, jestli to k
necemu bude. Kdyz ne, tak se hold budu muset zavrtat do Centosu. :-)

Hezky den

Honza