openvpn, pridat routu na remote server pres default gw

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Neděle Únor 21 14:29:30 CET 2010

Zdravim. Da se nejak v konfiguraci openvpn pridat routa na --remote pres
stavajici defaultni gw tak, abych si mohl pres openvpn nasmerovat defaultni
routu?

Pouzivam openvpn 2.1.0-1 z debianu testing. Koukal jsem, ze by melo jit neco
jako:

route remote_host net_gateway

Ovsem to se me snazi net_gateway resolvovat jako hostname, ne jako specialni
konfiguracni parametr. Zaroven jsem nikde nenasel, ze by openvpn predavala
ip adresu druheho konce spojeni jako promennou prostredi, abych si to mohl sam
naroutovat. Podle dokumentace predava pouze nastavene "remote" adresy jako
"remote_{n}", ale ne, ktera z nich se pouziva.

Nechce se mi parsovat routovaci tabulku a delat to bokem, pokud to jde nejak
pres openvpn.

diky za pomoc
mk