(OT) Re: NIC LED

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Pondělí Leden 4 13:36:56 CET 2010

Oto Buchta wrote:

> Pokud jich samozřejmě nejsou tisíce, do toho bych fakt nešel, to bych
> ten sprej koupil ;-)

Určitě nešlo o seriové přebarvování. :-)

> Každopádně metodou předřadného odporu (a vlastně ani výměny LEDky)
> bych nešel, protože když není jasné, jak je ta LEDka zapojená, mohlo
> se klidně stát, že síťovka přestane pracovat, protože se například na
> výstupním komparátoru sdíleném i pro LEDku otočí výstup
> tranzistorového můstku (například pro velké změny poměrů proudových
> charakteristik na kolektoru a bázi NPNky při zapojení se společným
> emitorem), takže s HW zásahy do síťovek opatrně.

Samozřejmě, že by bylo nutné zvážit, jestli to celé stojí zato.
Například LED na síťovce vzadu na desktopu, se asi spíš přelepí.

Překvapuje mě vámi popisovaná možnost zapojení LED jako prvku obvodově
proudově podstatnému. Počítal bych, že v dnešních digitálních zařízeních
mají signální LED nezávisle budiče.

Jinak pokud by nebyla podmínkou sytě zelená, zelený zatmavující filtr by
tu rušivou modrou mohl taky trošku usměrnit, ne?

--
\//\/\
http://macek.sandbox.cz