Odpověď: Změna root hesla kýmkoliv

Martin Konečný konecma na seznam.cz
Čtvrtek Leden 7 21:28:38 CET 2010

Nedávno jsem podobný problém řešil a musím přiznat, že mě nemile překvapilo jak jednoduché je heslo změnit. Zdá se, že jediná možnost jak se tomuto bránit je šifrování. Na nic lepšího jsem nepřišel.

Odesláno z telefonu Nokia N78.

-původní zpráva-
Předmět: Změna root hesla kýmkoliv
Od: David Česal <David na Cesal.cz>
Datum: 07.01.2010 19.03

Dobrý den,
uvažoval jsem nad tím, zda jde změnit heslo roota v případě zapomenutí a
dočetl jsem se, že poměrně jednoduše. Podlé této stránky
(http://www.linuxforums.org/forum/linux-tutorials-howtos-reference-material/
54418-howto-recover-root-user-password.html) stačí nabootovat do single-user
módu (možné přes LILO i GRUB) a získat přístup na PC je otázkou minuty.

Je možné se tomuto jednoduchému postupu bránit v případě, že má útočník
fyzicky přístup ke stroji?
Napadá mne jen zaheslování samotného zavaděče.

David Česal