Gnome a windows share

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Středa Leden 13 14:02:19 CET 2010

Zdravim,

mam tu Debian testing s Gnome a potrebujem pristupovat do jedneho
zdielaneho adresara na Windows serveri. Mam tu dva problemy, s ktorymi
neviem pohnut. Kvoli urcitym veciam testujem na jednom pc Debian testing,
ci bude mozne ho pouzit aj na ostatnych pc a prave riesim jeden nazdielany
adresar, ktory ma byt pristupny.

1.) Na testing stroji po otvoreni network:// v nautile mam na vyber len
polozku Windows network, po jej otvoreni skupiny ABC a SKUPINA. Ak skusim
otvorit ktorukolvek z nich, vyskakuje login/domena/heslo. Nech zadam
cokolvek, cez toto sa nedostanem, hoci napriklad na mojom notebooku si
heslo ani nevypyta a rovno otvori obsah danej skupiny a zoznam strojov.
Niesom si vobec vedomy toho, ze by som mal na notase (Ubuntu 9.10) ulozeny
tento pristup a jeho automaticke pouzitie. Na ostatnych strojoch toto
funguje tiez ok, hoci tam nemozem vylucit, ze nieco v tejto oblasti nebolo
konfigurovane davnejsie. Co moze sposobovat, ze mi nedovoli prezriet ani
obsah danej skupiny?

2.) Kedze som prvym sposobom nepochodil, skusil som si zadat priamo cestu
(vytvoril som si launcher na location) smb://server/testadresar a toto
sposobi namountovanie tohto miesta, cize na ploche mi pribudne druha
ikonka a v Nautile v lavom paneli pribudne tiez tato lokalita, otvori sa a
vsetko funguje ok (samozrejme prve otvorenie som musel zadavat
login/domena/heslo). Tym mam na ploche 2 ikony, ktore robia prakticky to
iste, cize chcem docielit toho, aby sa tento nazdielany adresar
automaticky namountoval danemu uzivatelovi po prihlaseni a mal len jednu
ikonu pre nazdielany adresar. Vobec ale netusim, ako toho dosiahnut, toto
ide zrejme mimo bezneho mount.

Dakujem za rady,
M. Tirsel