iSCSI

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Červen 11 01:58:52 CEST 2010

On Thu, Jun 10, 2010 at 05:40:26PM +0200, Petr Bal?? wrote:
> Zdravim
>
> Obcas by se mi hodilo si rozsirit disky ve Win pocitaci a napadlo me nabidnout
> kus disku z Linuxu. Pozaduji ale aby to umelo zachovat i prava a vubec vsechny
> atributy t.j. samba neni vhodna. Napadlo mne iSCSI. Pozadavky -
> prostor nabizet ze souboru (poud mozno sparse), kopmatibilita s Win7
> popr. WinXP (potesi ale neni zcela nezbytne), snadna sprava a pridani
> dalsich "disku". Rychlost neni zcela kriticka (snek neni vhodny ale budu
> to pouzivat spis na obcasne odlozeni zalohovanych dat t.j. zadna krize).
> [...]

Ahoj,

provozuju iSCSI na nekolika serverech, sice tu odmitanou variantu s
LVM, ale cert to vem.

Zkusenosti vynikajici, stabilni, pouzivam debian stable Lenny, balicek
iscsitarget. Ten obsahuje demona "ietd". Defaultni konfigurace mi
vyhovuje pohode. Zatim nikdy nespadnul.

V /etc/ietd.conf mam napsano (nic vice neni treba pro jeden svazek):

Target iqn.2009-05.cz.panelnet:storage.tukan.pb
        Lun 0 Path=/dev/vg_tuk/lv_pb,Type=fileio
        Alias pb

Klienty mam jen Linuxovy, takze dal uz neporadim :).

Pozn.
Server ma Gbit on-board sitovku pripojenou do kvalitniho Gbit switche
jen pro iSCSI a bez internetu. Doporucuji pro klid duse samostatnou
sitovku. Preci jen iscsi over ethernet neni tak dobre pri velkem
zatizeni jako FC.

-- Dalibor Straka