iSCSI

Pátek Červen 11 11:23:09 CEST 2010

On Fri, 11 Jun 2010, Jan Marek wrote:

> Nic ve zlém, ale vždycky jsem si myslel, že sítě typu TokenRing (což
> IMHO pokud se nepletu FC je, kdyžtak mě opravte) nejsou tak efektivní
> jako ethernet...

Za prvé záleží na okolnostech, při hodně velké zátěži je řízený provoz a
la TR obvykle efektivnější než nekoordinované přetahování se o sdílenou
sběrnici a la Ethernet. Při nízké zátěži to režijní náklady na řízení
provozu můžou zase obrátit naopak.

Za druhé FC může fungovat v několika různých topologiích: point-to-point,
smyčka (FC-AL), nebo přepínaná síť (switched fabric). (Aby to bylo
zajímavé, tak jsou to jisté míry varianty na totéž téma, protože přímé
spojení dvou zařízení nebo switche a zařízení se pojímá jako degenerovaná
smyčka.)

Poslední varianta, tj. přepínaná, je jednoznačně nejrozšířenější. P2P se
možná někde používá, když je např. počítač připojen přímo k diskovému poli
(nebo víc počítačů, ale každý na jiný port pole). AL se dnes ještě někdy
používá uvnitř diskových polí s FC disky (což je dnes už dost exotika).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /