Samba a symb. linky

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Neděle Červen 20 16:04:13 CEST 2010

Dne ne 20. června 2010 Vítězslav Kašička napsal(a):
>     Zdravím,
> po aktualizaci samby (distribuce gentoo), mně nechce pustit do adresářů
> na které se odkazuji přes symbolické linky mimo strom sdílení. Po
> zkoumání jsem přišel na to, že to je pravděpodobně kvůli bezpečnosti.
> Ale i když přidám do sdílení v smb.conf následující řádky tak mě to
> pořád nechce pustit:
>
> [media]
>   comment = Adresář s multimediálními soubory
>   volume =Multimédia
>   path = /var/data/...
>   follow symlinks = yes
>   wide links  = yes
> [...]

Ano, je to kvůli bezpečnosti. Podstatná je volba wide links. Ale důležitá
je ještě závislost wide links na volbě unix extensions: "Note if this
parameter is turned on, the wide links parameter will automatically be
disabled." Jinými slovy, musíte zakázat unix extensions, aby wide links
nabyla významu.

Slávek