kvm a virtualy na lvm

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pátek Březen 5 14:18:06 CET 2010

On Fri, Feb 19, 2010 at 10:41:03AM +0100, Jan Houstek wrote:
> On Thu, 18 Feb 2010, Martin Kraus wrote:
>
> Používám LVM jako backend pro disky KVM virtuálů běžně a na žádnou
> "šílenost" jsem zatím nenarazil. Dokonce mé primitivní benchmarky
> ukázaly, že režie LVM v porovnání s virtuálem nad přímo nad particí
> (obojí nad interně připojeným SCSI) je v podstatě neměřitelná. Na
> druhou stranu, nevšimnul jsem si, že by KVM/Qemu/LibVirt bylo nějak
> speciálně provázáno s LVM, pokud něco takového očekáváte, tak to
> zkuste podrobněji popsat.
>
> Možná jediná "vychytávka" je nastavení kešování, obecně se
> [...]

mam lvm s nainstalovanymi virtualy po xenu. nechce se mi to lvm delit na
partitiony aby to pro kvm vypadalo jako disk. koukam, ze jsem schopen to
rozjet, kdyz tomu dam externi kernel a initrd, stejne jako xen. ale libilo by
se mi mit kernel a initrd na tom lvm a nejak donutit qemu, aby si to precetlo
z te partitiony.

v debianu je neco jmenem grub-firmware-qemu, coz jsem doufal, ze bude vec,
kterou externe nasmeruji na ten kernel a initrd na lvm, ovsem zadna
dokumentace k tomu kupodivu neni a strejda google o tom take neslysel.

ve vysledku bych chtel, abych si udelal lvm, na tom filesystem, namountoval,
debootstrapem si tam nalil system vcetne kernelu a v kvm to spustil.

druha vec, kterou resim, je jak udelat z qemu vystup, abych se k tomu mohl
prihlasit z hosta nejak rozumne, jako pomoci xm console <jmeno> pod xenem. nevim,
zda je nutne pouzivat libvirt a nejake nastroje k tomu, nebo se to da udelat
nejak jednoduse primo. nebeham nikde nic v grafickem rezimu, takze zrejme budu
muset vse nasmerovat pres seriovy port (parametr -curses me moc nenadchl).
zaroven,pokud tam pobezi 8 guestu, jak mezi nimi budu rozlistovat.

xen byl v tomhle fakt jednoduchy, az na to, ze je bitkarina to rozbehat na
nejakem serverovem hardwaru. xen me bezi na normalnich pleckach, ale mam tu
server od ibm, ktery pouzivam na testovani a na nem jsem to proste po roce
nerozbehal k uplne spokojenosti. prece jen, linuxove jadro je na tom s
kompatibilitou uplne jinde.

diky
mk