openvpn - "redirect DNS"

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Neděle Březen 7 15:57:29 CET 2010

Dusan Msk píše v Ne 07. 03. 2010 v 13:17 +0100:
> Ahoj.
>
> Potreboval by som poradit s openvpn a dns. Mam (linux) openvpn server
> a (prevazne Windows7) klienty. Potreboval by som, aby ti klienti po
> pripojeni pouzivali DNS z vpn tunelu. Nechcem vsak routovat vsetok
> traffic do tunelu ( ako to robi redirect-gateway ).

toto nepoužívám, problém s klienty Vista a výše je, že pokud openvpn
nespustíte jako administrátor (volba "Spustit jako Administrátor",
nestačí být "pouze" administrátorem nebo ve skupině administrátorů),
jinak se explicitní routování (poslané pomocí push) neprovede. Nemůže
být problém zde?

> ( V principe klientom poskytujem SAMBA share a par dalsich sluzieb cez
> vpn, na co potrebuju vediet resolvovat interne dns zaznamy. Ich
> ostatny traffic ma absolutne nezaujima, nech si ho routuju kade chcu
> ).
>
> Nie som schopny sa dopatrat, ako na to a ci je to vobec mozne.

možné to je a funguje to velmi pěkně, mám vámi popisovanou situaci a
následující nastavení, které dělá potřebné:

port 1194
dev tun
server 192.168.2.0 255.255.255.0

push "route-delay 5"