Fedora 12, Ufon a NetworkManager

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Březen 17 09:26:56 CET 2010

[ dotaz neni na to "jak neco zprovoznit", ale "jak to zprovoznit ciste" ]

	Dobry den,

mam u nejakych znamych desktopovy system o ktery se prilezitostne staram,
a ktery jsem ted upgradoval na Fedoru 12. Pri te prilezitosti jsem se rozhodl
vycistit vselijake neciste hacky ktere tam puvodne byly (a vyzkouset tak
stav pouzitelnosti desktopu pro bezne uzivatele). Jeden z nich je pripojeni
k siti, bezici pres Ufon na necem co se tvari jako USB seriovy port
(dokonce dva, komunikuje se nad tim prvnim), rozumi to AT prikazum
a bezi nad tim obycejne PPP.

	Jak se tento tyden v GNOME/NetworkManager/Fedore 12 zprovoznuje
takovyto modem?

	Zkousel jsem kliknout na applet NetworkManageru a tam zkusit vytvorit
pripojeni (wireless broadband). Vsechno bylo OK, akorat pri ulozeni mi rekl
"Cannot write connection `cdma'" nebo tak neco. Nicmene v menu moznych
sitovych pripojeni v nm-appletu se spojeni "Ufon" objevilo.

	Po kliknuti na ne se zacne vytacet modem, ale po chvili (cca 10
vterin) se odpoji. Dalsi pokusy o pripojeni pak uz selzou
okamzite (a v logu se pise "modem is already connected" nebo tak neco).
Kdyz modem fyzicky odpojim z USB a pak pripojim, dostanu se zase na zacatek
(nasledujici pokus se spoji a po par vterinach spadne, dalsi pak spadnou hned).

	Funguje vam tohle nekde?

	Kdyz udelam postaru /etc/ppp/peers/Ufon s obsahem (pisu z hlavy)
connect "/usr/sbin/chat '' ATZ OK ATD#777 CONNECT" defaultroute usepeerdns /dev/ttyUSB0

do /etc/ppp/chap-secrets pridam

ufon * ufon
* ufon ufon

a do /etc/ppp/ip-up.local napisu

cat /var/run/pppd/resolv.conf >/etc/resonv.conf

tak pripojeni pres "pppd call Ufon" funguje. Jediny rozdil je, ze toto
pripojeni nezaznamena NetworkManager, takze treba Evolution se tvari
jako offline a nedovoli kliknout na stahnout/odeslat postu.

	Diky za jakykoli tip.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox