Pomaly sekvencni zapis na SATA disk

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Březen 23 17:45:41 CET 2010

	Zdravim,

mam server se ctyrmi SATA sloty (intel ICH10) a chova se divne - ma pomaly
zapis na disk: zkousim

badblocks -w -s -c 64 /dev/sd<N>

a divam se na

iostat -x 5 sd<n>

- w/sec se pohybuje okolo 5-10 MB/s
- await je cca 200 ms (videl jsem chvilkove i 2000 ms)
- svctm je cca 14-17 ms, videl jsem i nad 20 ms.
- %util je pouze okolo 70 %

Disk je Seagate 7200.12 1TB, zkousel jsem firmwary CC34 a CC35 se stejnym
vysledkem (na nekolika ruznych discich). Zkousel jsem menit I/O schedulery,
ale zadna zmena (jakou taky cekat u sekvencniho zapisu, ze).

Kdyz tentyz disk pripojim do meho pocitace (eSATA radic jmicron v rezimu ahci)
tak vidim udaje ktere zhruba ocekavam - sekvencni zapis cca 50 MB/s
na zacatku disku, await okolo 50-60 ms, svctm 1-3 ms a %util 100 %.

No a ted to nejvetsi kouzlo - zkusil jsem disk postupne (za behu) vytahovat
a davat do ruznych slotu (system bezel z jineho disku). Jen v jednom
ze ctyr slotu se disk nasel jako sdd (ve vsech ostatnich jako sda)
a jen v tomto slotu ma disk rozumne parametry zapisu (jako v mem
pocitaci). Nedelal jsem vic nez jeden pokus, takze nevim jestli by
se to chovalo takto i opakovane.

	Pak mam jeste jeden identicky server se stejnymi disky,
a tam ten "problem pomaleho zapisu" vidim taky, ale nemuzu s nim
delat experimenty.

	Setkal se nekdo s necim takovym? System na tech serverech
i na mem pocitaci je Fedora 12, ty servery maji vanilla kernel 2.6.33,
muj pocitac ma distribucni 2.6.32.9 z Fedory. Podle me musi byt neco
divneho v nastaveni BIOSu.

	Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox