Pomaly sekvencni zapis na SATA disk

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Březen 23 21:13:07 CET 2010

Zdravím,

On Tue, Mar 23, 2010 at 05:45:41PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
>
> iostat -x 5 sd<n>
>
> - w/sec se pohybuje okolo 5-10 MB/s
> - await je cca 200 ms (videl jsem chvilkove i 2000 ms)
> - svctm je cca 14-17 ms, videl jsem i nad 20 ms.
> - %util je pouze okolo 70 %
>
> 	Pak mam jeste jeden identicky server se stejnymi disky,
> a tam ten "problem pomaleho zapisu" vidim taky, ale nemuzu s nim
> delat experimenty.
>
> 	Setkal se nekdo s necim takovym? System na tech serverech
> i na mem pocitaci je Fedora 12, ty servery maji vanilla kernel 2.6.33,
> muj pocitac ma distribucni 2.6.32.9 z Fedory. Podle me musi byt neco

neznám moc Intelácké chipsety a jejich možnosti, ale zkusil bych
nastavit SATA na mód AHCI a taky se případně podívat po nové
verzi BIOS-u (většinou se s ní aktualizuje i BIOS SATA řadiče).
Mohlo by to pomoci, jednou jsem já tak řešil problém s tím, že si
nerozumněl disk s řadičem.

> 	Diky,
>
> -Y.

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,