Dotaz na routovani

Petr Jandl jandl na knihovnahk.cz
Čtvrtek Březen 25 07:59:05 CET 2010

No třeba jsem mimo ale mám dva poskytovatele inetu a chtěl jsem z
vnějšku přistupovat na obě ip adresy a použil jsem tohle :

== Routování ==
1) V souboru /etc/iproute2/rt_tables
se dá nastavit pojmenovani specialnich rout :
(pokud toto neni definovano staci dale nahradit např. HKF=1 a DSL=2)
 1 HKF
 2 DSL

2) Nadefinujeme cesty tabulek :

 ip route add 192.168.254.0/24 dev eth1 src 192.168.254.100 table HKF
 ip route add default via 192.168.254.1 table HKF
 ip route add default via 192.168.2.1 table DSL

3) A ve finale jen nastavime kudy potecou data
 ip route add default via 192.168.1.254 table HKF
 ip rule add from 192.168.254.2 table HKF
 ip rule add from 192.168.2.2 table DSL

http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html

http://www.slack-tux.org/howto/setup-dual-wan/

Resi to problem aby se packety vracely zpet cestou z ktere prisly a
funguje to bezproblemu
PJ