Pod CentOS nefunguje v Xen siet

Matěj Cepl mcepl na redhat.com
Středa Květen 12 16:04:11 CEST 2010

Dne 12.5.2010 14:19, Zdenek Kaminski napsal(a):
> Ze neni jeste XEN v jadre neni chyba RedHatu. Ale pekne me tim nasral,
> ze se od nej odklonil, zejmena, kdyz se zda, ze XEN pujde do 2.6.XX
> kazdou chvili a i lide kolem Fedory rikaji, ze do distribuce dom0
> podporuji daji hned po zacleneni...

Hlavní problém (pokud je vůbec nějaký problém na straně mého
zaměstnavatele v tomhle) byla komunikace. Pamatuji si, že jsem seděl
několik měsíců PŘED vypuštěním RHELu 5 v Praze s jedním naším pre-sales
člověkem a kýmsi od SAPu a ten náš člověk vyprávěl velice jasně a
zřetelně, že Xen budeme mít v RHELu 5 jenom proto, že musíme mít nějakou
virtualizaci a protože nic jiného použitelného není (kvm bylo v kernelu
několik týdnů a bylo zcela zřetelně nepoužitelné pro enterprise OS).
Zároveň ho nabádal aby pokud možno zcela ignorovali Xení nástroje a
používali libvirt, protože hodíme Xen přes palubu jak jenom budeme moci.
Trvalo to déle nežli bychom si přáli (a nevím, jak tou dobou byl libvirt
použitelný), ale loni jsme Xen (více méně) přes palubu hodili a všichni
se strašně díví. Předpokládám, že v press releasech jsme nebyli takhle
zcela brutálně explicitní, ale vím, že jsem tohle sdělení několikrát od
nás slyšel i zcela veřejně.

Co se týče Fedory a Xenu tak nevím, je to klidně možné (ve Fedoře jsou i
věci, které v RHELu asi nikdy nebudou), ale osobně se domnívám, že Xen
bude v kernelu několik měsíců poté co Apple open sourcuje iPhone OS ;)
(míněno nikdy).

> Ne vsichni distributori XEN zahodili. On ten XEN totize neni vubec o nic
> horsi, nez nyni RedHatem preferovane KVM. Problem tazatele je spise v
> tom, ze nezacal dokumentaci a moznostmi...

Naprosto nemám šanci se hádat o tom, jestli je Xen lepší nežli KVM,
takže toto bych si dovolil přeskočit.

> Hmm, celou dobu spokojene pouzivam XEN na svem 'AMD Athlon(tm) 64 X2
> Dual Core Processor 4400+' se 4GiB pameti na desce Tyan. Nevidim jediny
> duvod, proc bych ten srot mel vyhazovat. A obavam se, ze takoveho nejen
> 64bit srotu, ktery podporuje i vice nez 4GiB pameti je po hostingovych
> centrech HAFO... A pritom bych chtel pouzivat dostatecne nove distro od
> RH :-(

Já jsem měl na mysli hlavně tu paměť a 4GB jsou samozřejmě více nežli
dostatečné (sám to tady mám na svém notebooku) ... se divím, že Váš
procesor AMD-V nepodporuje. Podle
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD-V#AMD_virtualization_.28AMD-V.29 to
skoro dokonce vypadá jako by mohlo, ale nerozumím AMD procesorům tak
podrobně.

Matěj

(Jinak samozřejmě, musím dodat, že mluvím tady za sebe a nevím o čem
mluvím, a můj zaměstnavatel nemůže za svoji dobrotu, že takového
neumětela zaměstnává).

--
Our lives are spectacles of powerlessness.
     -- Richard Rohr