Instalace apcupsd do vmware esxi hostu

Jan Kovar honza na tnx.cz
Čtvrtek Květen 13 09:45:50 CEST 2010

DD.

Tohle mozna neni uplne linuxovy dotaz, ale on Vmware esxi vypada dost
linuxove, tak snad jo. ;-)
Mam doma stroj s Vmware ESXi 4 a hloupou UPSku APC HS500. Potreboval bych
dostat do hostu apcupsd. Nasel jsem na netu nekolik clanku, ktere svedci o
tom, ze to jde, ale nikde popis, jak na to. Nasel jsem napriklad navod, jak
povolit porty na firewallu, ale samotnou instalaci nikde. Ze SF jsem
stahnul dve rpmka - 32bit a 64bit.
Kdyz na to prijde, tak vlastne nutne nepotrebuju apcupsd. Potrebuju nejak
udelat, aby se pri vypadku elektriny do minuty spustil rizeny shutdown. Ve
vsech virtualnich strojich mam vmware tools a shutdown hosta spusti nejdriv
shutdown guestu v urcenem poradi. Jestli mate nekdo tip, jak to zprovoznit,
tak budu cely stastny.
Nepopiram, ze esxi administruju z Windows, do hloubky zatim nevidim a jak
prochazim dokumentaci, tak me stale necim prekvapuje. On by pomohl i tip,
co mam presne hledat v dokumentaci.

Diky

Honza